Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kobylarnia i Mirbud wycofują się z podpisania umowy na A1

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
17-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kobylarnia i Mirbud wycofują się z podpisania umowy na A1
fot. LD
Konsorcjum firm, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą przez łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w przetargu na jeden z odcinków autostrady A1, zrezygnowało z podpisania umowy z zamawiającym. Mowa o trasie miedzy Bełchatowem a Kamieńskiem. Jest to ostatni niebędący w użytku lub w realizacji fragment autostrady A1 w Polsce.

Do budowy A1 Bełchatów - Kamieńsk zgłosiło się czterech chętnych. Były to firmy: Intercor (650 mln zł) i Polqua (859,655 mln zł) oraz konsorcja: Budimex i Strabag (758,568 mln zł), a także Kobylarnia i Mirbud (678,047 mln zł). Budżet przewidziany na realizację tej inwestycji to 943,018 mln zł.

Firma Intercor nie przedłużyła terminu związania ofertą. Kolejny pod względem ceny oferent, konsorcjum Kobylarnia i Mirbud, nie zdecydował się na podpisanie umowy z zamawiającym. GDDKiA będzie teraz musiała podjąć działania zmierzające do zawarcia umowy z kolejnym wykonawcą. W grze pozostaje więc już tylko konsorcjum Budimex i Strabag, z uwagi na to, że Polaqua została wykluczona z przetargu we wcześniejszej fazie.
 
Budowa tego odcinka jest częścią przetargu dotyczącego budowy ostatniego brakującego fragmentu autostrady A1 w województwie łódzkim. Przedsięwzięcie podzielono na cztery części. Odcinki między Kamieńskiem a Radomskiem (16,72 km) i między Tuszynem a Bełchatowem (16 km) realizuje konsorcjum firm Budimex i Strabag. Kontrakty na te fragmenty mają wartość odpowiednio 573 mln zł i 479 mln zł.

Równolegle prowadzona była inwestycja związana z budową ostatniego brakującego odcinka A1 w województwie śląskim. Umowę na jego realizację w lipcu br. podpisała firma Polaqua, a jej wartość to 596,5 mln zł. Prowadzi on od węzła Częstochowa Północ (Rząsawa) do granicy województw śląskiego i łódzkiego.

W ogólności, po ukończeniu projektowania i budowy tych wszystkich fragmentów A1 cała autostrada łącząca północ z południową granicą Polski będzie gotowa. Ma to nastąpić w 2022 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5